Pages

Saturday 18 May 2013

Pantai

Dia melihat awan.
terik matahari menembusi langit Dahab.

telinga di sumbat "island in the sun".
kipas angin di pasang selaju mungkin.
41'C tak akan hilang bahang nya dengan angin begini.desisnya perlahan.
sprite lite di tuang kedalam segelas ais.

pagi itu dia menyewa sebuah ATV.
di tunggang nya hingga entah ke mana.

suasana padang pasir kuning tampak indah di dampingi angkasa biru.

sehingga lah dia tiba di sebuah pantai.

subhanallah.
dia terpana.

laut yg tenang itu berkilauan.
pelbagai warna menyerlah.
dia memati kan engine atv.
kasut di buka. stokin di lempar ke tepi. seluar di sinsing paras lutut. helmet entah ke mana. kain kee terbang melayang.

dia berlari lari bagai kanakkanak riang.
dia berlari seolah tidak pernah melihat pantai.
berlari lari sambil ketawa keriangan.
dia berlari sehingga lah dia lelah.jatuh. rebah. terbaringg...

dia memandang langit di atas nya.

tidak semena.. air mata mengalir..

mata terkatup.

wajah yang sama terbayang lagi
~

"saya suka awak. tak! saya rasa saya jatuh cinta dengan awak!"

"lebih indah jika awak mencintai Pencipta lebih dari segalanya"

"pencipta? pencipta apa?"

"tahukah awak kita ada pencipta.? pencipta saya awak kita alam kita bumi dan seisi nya.."

"macam mana saya nak cinta pencipta jika saya tak tahu pun ia wujud?"

"kenali lah"

"bagaimana?"

"alam ini."

No comments: